Podle nařízení vlády 151/2003. (IX. 22.) poskytujeme povinnou záruku. Záruka nemá vliv na vymáhání zákonných práv spotřebitele – zejména práva na záruku a odškodnění – na základě spotřebitelského zákona. Spotřebitel svůj nárok na záruku může uplatnit u distributora. Spotřebitel svým nárokem na opravu může také kontaktovat servis(y) Gepida.
Nárok na záruku se může vymáhat záručním listem. Při absenci záručního listu, pokud si spotřebitel přeje uplatnit nárok na záruku, uzavření spotřebitelské smlouvy se považuje za prokázané, pokud spotřebitel předloží doklad o zaplacení protiplnění. Záruční list pečlivě uschovejte, a to i na dobu po skončení záruky.
Doba trvání záruky:
- v případě, že prodejní cena dosáhne 10 000 HUF, ale nepřesáhne 100 000 HUF, jeden rok,
- v případě, že prodejní cena přesáhne 100 000 HUF, ale nepřesáhne 250 000 HUF, dva roky,
- nad prodejní cenou 250 000 HUF tři roky.
Záruční lhůta začíná dodávkou spotřebního zboží spotřebiteli, nebo pokud uvedení do provozu provádí podnik, nebo jeho zástupce, začíná dnem uvedení do provozu. Pokud spotřebitel uvede spotřební zboží do provozu více než šest měsíců po dodání, počátečním dnem záruční doby je den dodání spotřebního zboží.
Aby se zabránilo nesprávné manipulaci, je k výrobku přiložen návod k obsluze a použití. Dodržujte prosím její obsahu, protože neprovádíme bezplatnou opravu v záruční době v případě chyby způsobené jiným použitím nebo manipulací, než je uvedeno v návodu k použití, náklady na takovou opravu ponesete vy i v záruční době. Požádejte prodejce, aby při nákupu správně vyplnil záruční list a uvedl přesné datum nákupu. Zároveň zkontrolujte, zda jsou identifikační údaje jízdního kola shodné s údaji na záručním listu.
Nesprávné vydání záručního listu nebo jeho nepředání spotřebiteli nemá vliv na platnost záručního závazku. Jakákoli oprava, vymazání nebo přepsání na záručním listu, zadání nepravdivých údajů má za následek neplatnost záručního listu.
Na vadu se nevztahuje záruka, pokud k příčině vady došlo po dodání výrobku spotřebiteli, například pokud vada je způsobená:
- neprofesionálním uvedením do provozu (s výjimkou, pokud uvedení do provozu bylo provedeno podnikem nebo jeho zástupcem, nebo pokud nesprávné uvedení do provozu je způsobeno vadou uživatelské příručky)
- nesprávním použitím, nerespektováním obsahu návodu k použití,
- nesprávním skladováním, nesprávní manipulací, poškozením,
- živelní škodou, přírodní katastrofou.
Záruční podmínky se mohou změnit, pokud: jízdní kolo je provozováno k pronájmu nebo k jiným průmyslovým účelům, nebo se s ním provádí školení.
Dále neprovádíme v záruční době bezplatnou opravu dílů opotřebených v důsledku přirozeného opotřebování, a poškození jízdního kola v důsledku vnějších mechanických nebo chemických vlivů / kyselé deště, jiné znečištění ovzduší, živočišné a rostlinné látky atd./ Poskytovatel záruky musí prokázat, že příčina vady nastala po dodání výrobku kupujícímu.
Prodloužená záruka +1 rok nebo +2 roky
Podmínky volitelné prodloužené záruky + 1 rok a + 2 roky jsou stejné jako podmínky záruky na 1 rok / 2 roky / 3 roky podle níže popsaného právního předpisu.
PRÁVA SPOTŘEBITELE PODLE ZÁRUKY
Spotřebitel má práva uvedená v §§ 306-310 zákona č. IV z roku 1959 o občanském zákoníku, ve znění zákona č. XXXVI z roku 2002, podle § 685, písm. e) stanovené ve vládním nařízení 151/2003 (IX.22.), jakož i v nařízení Ministerstva hospodářství a dopravy č.49/2003. (VII.30.). Celý popis
obsahuje uživatelská příručka k produktu.
V případě vady, na kterou se vztahuje záruka, spotřebitel může
1) Zejména – dle vlastního uvážení – požadovat opravu nebo výměnu, s výjimkou, pokud není
možné vyhovět zvolenému nároku na záruku, nebo pokud by to přineslo podniku nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s ostatními nároky na záruku, s přihlédnutím k hodnotě služby v bezvadném stavu, závažnosti porušení a škodě spotřebitele způsobené splněním nároku na záruku.
2) Pokud podnik opravu nebo výměnu neprovedl, není schopen splnit tuto povinnost v zájmu spotřebitele ve stanovené lhůtě, nebo pokud zanikl zájem spotřebitele o opravu nebo výměnu, spotřebitel může – dle svého výběru – požadovat poměrné snížení kupní ceny, na náklady podniku může sám opravit vadu, nebo ji nechat opravit u jiného, nebo může odstoupit od smlouvy. V případě nevýznamné chyby nemožno odstoupit od smlouvy.
Oprava nebo výměna – s přihlédnutím k vlastnostem produktu a zamýšlenému použití spotřebitele – musí být provedena v přiměřené lhůtě, aniž by to spotřebiteli způsobilo značné obtíže. Distributor musí usilovat, aby opravu nebo výměnu jízdního kola provedl maximálně do patnácti dnů. Pokud doba opravy nebo výměny přesáhne patnáct dní, podnik je povinný informovat spotřebitele o předpokládané době trvání opravy nebo výměny.
Pokud spotřebitel svůj nárok na výměnu z důvodu vady výrobku uplatní do tří pracovních dnů od nákupu (uvedení do provozu), distributor se nemůže odvolat na nepřiměřené dodatečné náklady, ale je povinen výrobek vyměnit, pokud vada znemožňuje řádné použití.
Během opravy mohou být do jízdního kola instalovány pouze nové díly.
Spotřebitel svůj nárok na opravu může přímo uplatnit u distributora nebo servisu uvedeného v příloze záručního listu. Náklady související se splněním záruční povinnosti nese podnik.
V případě poruchy
Záruční opravy mohou provádět pouze služby uvedené v příloze záručního listu na základě platného záručního listu.
- Spotřebitel po zjištění vady je povinen co nejdříve, jak to okolnosti umožňují, oznámit svou reklamaci povinné osobě,
- Reklamace oznámená do dvou měsíců od zjištění vady se považuje za oznámenou včas,
- Spotřebitel odpovídá za škody způsobené zpožděním oznámení,
- Záruční doba nezahrnuje část doby opravy, během níž spotřebitel nemůže produkt používat v souladu s jeho určením. V případě výměny (opravy) výrobku nebo jeho podstatné části začíná záruční doba znovu v ohledu vyměněného (opraveného) výrobku (součásti výrobku) a vady, ke které dojde v důsledku opravy.
- Během všech záručních oprav zkontrolujte, zda jsou kupóny na opravu řádně vyplněny.
Kontakty na vyřizování stížností a záruky
E-mail: aftersales@gepida.hu
Telefon: +36 1 400 6065 / 920 linka