Výměna vnějších a vnitřních kol

1.       Demontujte nasazované kolo.

2.       Vypusťte veškerý zbývající vzduch z pryžového vnitřku.

3.       Pomocí stěrky napněte jeden ráfek vnější pneumatiky z ráfku.

4.       Vytáhněte propíchnutou duši z vnější gumy a po stažení ventilku z ráfku ji nakonec úplně vyjměte.

5.       Pomocí stěrky napněte také druhý okraj vnější pneumatiky.

6.       Zkontrolujte, zda je ochranná páska na ráfku na svém místě, a pokud ne, vyrovnejte ji mezi ráfky ráfku.

7.       Zkontrolujte vnitřní povrch vnější pryže a odstraňte všechny vadné předměty (hrot, úlomky atd.).

8.       Připevněte vnější gumu k přírubě ráfku a pomocí stěrky natáhněte jeden z ráfků na ráfek.

9.       Mírně nafoukněte duši.

10.     Nasaďte ventilek pod vnější gumu a veďte ventilek otvorem v ráfku.

11.     Nasaďte vnitřní trubku na vnější trubku.

12.     Opatrně připevněte ráfek vnější gumy k ráfku, poté jemně natáhněte ráfek zpět po celé délce ráfku.

13.     Nafoukněte duši na nízký tlak a zkontrolujte, zda vnější plášť dokonale sedí na ráfku.

14.     Pokud je uložení v pořádku, nafoukněte kolo na požadovaný (a doporučený) tlak.

15.     Vyměňte kolo.

 

Rada

·         Při kontrole vnější pneumatiky buďte velmi opatrní, protože předmět způsobující propíchnutí by vám mohl snadno zranit nebo pořezat prsty.

·         Vnější pneumatiku vždy namontujte na opačnou stranu ventilku, abyste k ventilku snáze dosáhli.

·         Po opravě defektu vždy zkontrolujte těsnost rychlouzávěru, abyste předešli mnoha nehodám.

 

Zpět